Pomysł na biznes – pomoc drogowa
Po polskich drogach jeździ coraz więcej samochodów – zarówno osobowych, jak i ciężarowych. Duży ruch oznacza większe prawdopodobieństwo stłuczki czy awarii samochodu. Często po awarii czy stłuczce auto nie może dalej jechać samodzielnie, więc konieczne jest jego odholowanie. Tu z pomocą przychodzi pomoc drogowa.
Pomysł na biznes – jak stworzyć swoją pomoc drogową?
Pierwszym podstawowym krokiem jest upewnienie się, czy nie potrzebujemy do prowadzenia takiej działalności specjalnych pozwoleń i uprawnień. Jeśli planujemy jeździć po Polsce zwykłą lawetą do samochodów osobowych, wystarczy nam prawo jazdy kategorii B. Chcąc przywozić auta z innych krajów, należy upewnić się, czy na terenie danego państwa nie są potrzebne dodatkowe dokumenty, pozwolenia i uprawnienia.
W przypadku, gdy planujemy otworzyć pomoc drogową dla aut ciężarowych, musimy dysponować prawem jazdy kat. C lub C+E.
Usługi pomocy drogowej – gdzie szukać klientów?
Sposobów na znalezienie klientów jest wiele. Niezależnie od tego, na jaką grupę klientów się nastawiamy, pierwszych musimy poszukać na własną rękę. Dobrym rozwiązaniem jest też przeprowadzenie kampanii reklamowej w mediach, mediach społecznościowych i w „świecie realnym”.
Pomoc drogowa i holowanie w obrębie miasta i okolic
Jeśli planujemy zajmować się holowaniem w obrębie miasta czy niedalekich okolic, warto podpisać umowę z warsztatem samochodowym czy ubezpieczycielem. Dobrym i pewnym źródłem zarobku jest też świadczenie usług dla straży miejskiej i policji. Aby móc takie usługi świadczyć, konieczne jest wygranie przetargu – wyjaśnia właściciel pomocy drogowej Kalemba z Wielunia.
Usługi transportowe
Zupełnie innym typem usług, jakie można świadczyć lawetą jest przywożenie i wywożenie pojazdów za granice naszego kraju. Tutaj łatwiej jest zdobyć klienta, ale praca jest znacznie cięższa i wiąże się z częstymi wyjazdami służbowymi. Pierwszych zleceń można szukać na giełdzie transportowej czy na tematycznych grupach na portalach społecznościowych. Z czasem warto nawiązać stałą współpracę z firmami zajmującymi się importem aut z Zagranicy.
Prowadząc pomoc drogową należy jak najszybciej zbudować sobie bazę klientów, którzy będą głównymi dostarczycielami zleceń, a co za tym idzie – pieniędzy. Polegając na okazjonalnych zleceniach, ciężko będzie utrzymać firmę.